Kod IATA: X3 / Kod ICAO: HLX/HLF
Linie są częścią firmy TUI Travel. Ich główną siedzibą jest lotnisko w Hanowerze, ale ważne są też inne niemieckie porty: w Berlinie, Frankfurcie, Kolonii, Hamburgu, czy Stuttgarcie. Udostępnianie biletów lotniczych opiera się na określonej, konkretnej polityce. Mianowicie, 60% biletów jest w ogólnodostępnej sprzedaży, 30% posiada biuro podróży TIU, a pozostałe 10% przypada na inne biura turystyczne. Pasażerowie nie mogą dokonywać zwrotów biletów, ale za dodatkową opłatą istnieje możliwość zmiany. Miejsca na pokładach samolotów są numerowane. Przewoźnik chcąc podtrzymywać dobre relacje ze swymi klientami przygotował dla nich program lojalnościowy Bluemiles. Obecnie zatrudnia ponad 2000 pracowników i obsługuje rocznie ok. 10 mln pasażerów.
Linie TUIfly zostały utworzone w 2007 roku. Rok później podjęły próbę fuzji z Germanwings i Eurowings, ale okazała się ona nieudana. Od 2009 roku krajowe loty przewoźnika, a także te do Chorwacji, Austrii i Włoch obsługuje Air Berlin. Loty realizowane są samolotami TUIfly, ale to Air Berlin jest ich sprzedawcą. Natomiast TUI ma skupić się na lotach czarterowych.
TUIfly jako pierwsze linie w Niemczech pokazały pasażerom nowe wnętrze Boeinga 737. Sky Interior, bo o nim mowa, może poszczycić się większymi schowkami na bagaż, nowoczesnymi ścianami bocznymi, cichszą kabiną, lepszą jakością dźwięku w głośnikach, czy intuicyjnym ułożeniem przycisków, które wzywają obsługę samolotu. Komfort podróży taką maszyną na pewno zadowala pasażerów. Średni wiek samolotów, które posiada TUIfly to ok. 8 lat.
Obecnie flota przewoźnika składa się z 54 samolotów:
● Boeing 737-300
● Boeing 737-700
● Boeing 737-800
Spora część miejsc, do których lata przewoźnik, to ośrodki wypoczynkowe w Północnej Afryce i Południowej Europie. Ważniejsze porty to m.in.: Kair, Algier, Agadir, Tunis, Tel Awiw, Wiedeń, Berlin, Hamburg, Monachium, Teneryfa, Saloniki, Rodos, Korfu, Rzym, Mediolan, czy Porto. Obecnie TUIfly obsługuje ok. 75 tras.
Grupa World of TUI jest liderem w branży turystycznej na wielu europejskich rynkach. Posiada zarówno linie lotnicze, marki touroperatorów, agencje turystyki, jak i hotele. Głównym przesłaniem koncernu jest uświadomienie klientom, że TUI jest z nimi na każdym etapie podróży, już od pierwszej wizyty w biurze, po wybór kraju, do którego się udają, odprawę na lotnisku, lot, aż do opieki w miejscu do którego przybyli. Pewnie wiele osób zadaje sobie pytanie – czy możliwe jest to, by tylko jeden operator obsłużył całą podróż? Okazuje się, że owszem, ponieważ koncepcja TUI jest uniwersalna i międzynarodowa. Charakter tej wizji uwzględniony został na logotypie. Nowym znakiem firmowym jest symbol, który rozpoznaje każdy – uśmiech. Kojarzy się on z czymś miłym, więc nie trudno potencjalnym klientom TUI wyobrazić sobie, że skorzystanie z oferty firmy jest świetnym pomysłem. Ideę „World of TUI” doskonale wyraża slogan brzmiący „TUI to najpiękniejsze chwile roku”. Takie hasło jest potwierdzeniem, że urlop to wspaniały czas, ale też i obietnicą, że firma postara się, by wakacje spędzone z TUI spełniały wszystkie oczekiwania.
Masz pytania?
zadzwoń: